Alla inlägg den 14 december 2017

Av Åsa Billefält - 14 december 2017 07:48

Ja så kom du i bakhasorna igen. Du märkte kanske inte att det var halt? Jag släppte förbi dig men fick inte något tack. Men du har kanske inte blinkers? Långt ifrån alla tyska bilar är utrustade med det. Dyr extrautrustning? Vet du vad? Blinkers ingår på en Volvo. I alla fall den jag kör.
Det var tredje torsdagen du dök upp i bakhasorna på mig. Du ligger så nära att jag inte kan sitta normalt; du bländar mig! Har du inte tänkt på att det hux flux kan stå ett djur av större modell bakom nästa kurva? Eftersom jag inte kan sitta normalt ser jag inte ordentligt. Jag vill inte ha t ex en älg i vindrutan eller på motorhuven. Inte en hare under däcket heller.
Varför har vissa så svårt att hålla avståndet så här års? Jag har full respekt för vinterväglag. Grusvägen har inte plogats sedan i tisdags. Det är snorhalt på sina ställen. Men det märkte du väl inte?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards