Alla inlägg den 3 juni 2017

Av Åsa Billefält - 3 juni 2017 09:44

Enligt lag, som kom 13/12 2016, måste jag ange näringsdeklaration på mina produkter. Det ska jag räkna ut. JAG! Vad får jag för avgifterna jag betalar för att få driva min verksamhet? På mycket kort tid har jag betalat sammanlagt 6440 spänn till miljökontoret. Lagstadgade avgifter. Eftersom vi har egen brunn får jag betala dubbel anläggningsavgift. Men vad får jag? Får jag hjälp att fixa näringsdeklaration? Ja med hänvisning till livsmedelsverkets hemsida! Jo jag kunde ju skicka produkter på laboratorieanalys för att få exakt data. Fakturan lär ju inte kommunen betala. Mattan dras undan under fötterna. Jag menar inte att det ska vara gratis men nog borde väl avgiften baseras på omsättningen? Just nu befinner jag mig i startfasen vilket innebär att jag har ingen omsättning att tala om. I princip har alla intäkter gått till utgifter och största beloppet var anläggningsavgifterna till kommunen. Senaste fakturan, 4440 kr, fick jag faktiskt anstånd en månad. Det tackar jag för!
Jag vill ha valuta för pengarna jag betalar!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards