Alla inlägg den 21 juni 2017

Av Åsa Billefält - 21 juni 2017 17:44

Jag har fyllt hink nr 1 med ormbunkar och lupiner samt en annan sort som jag inte vet namnet på. I kväll ska det läggas in sill; den traditionsenliga citronsillen och vitlökssill. Den sistnämnda är premiär! Har aldrig lagt in vitlökssill förut. Jag hittade ett recept och tänkte why not? Dottern älskade ICAs vitlökssill men den finns ju inte längre. Nu hoppas jag att den här går hem hos fröken.
Eftersom maken måste till jobbet i morgon så kan vi inte rigga partytältet förrän på fredag. Jag har tänkt göra en blomstergirlan av Prästkragar, Rödklöver och Ängsklockor samt eventuellt Vicker. Den sistnämnda kan man nog vira runt blommorna i girlanen? Vi får se! Det kanske inte ens blir någon girlan!
Jag ska skära snittar till midsommar. Tänkte ha Gubbröra och Tonfiskröra. Dottern gillar inte anjovis. Jag gillar bägge rörorna. Det blir ingen bål. Jag hade tänkt det först men nej, det drar till sig getingar och det finns ingen plats i kylen.
Jag ska göra två sorters pajer; Sparrispaj och Ädelostpaj.
Undrar om burken jag diskade är torr? I så fall kan jag lägga in vitlökssillen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards