Alla inlägg under april 2018

Av Åsa Billefält - 21 april 2018 08:51

Åh så härligt! Det är en stor SOL på en klarblå, molnfri himmel. Nu är det kortbralle-mood. Har rastat Midna i linne och kortbrallor; så skönt!
Trots att det är så underbart väder ska jag jobba. Måste ta hand om päronen innan de blir förstörda av värmen. Marmelad och saft av päron - mums. Och det kommer från en som inte gillar varken marmelad eller saft!
Vi ska bära ut utemöblerna under dagen. Skulle behöva rensa våra blivande odlingar och växtplatser. Behöver förmodlingen även gallra jordgubbsplantor. Jag ska plantera ut citronmeliss på något soligt ställe. I år ska jag torka örtkryddor utav bara..!
Vi behöver bära in ved också.
Jag ska även planera inför kosläppet då jag ska stå och sälja mina produkter.
Vi får se vad som hinns med i dag och i morgon. Jag ska inte ta i så jag spricker; det är gymdags på måndag. Nu har jag ju fått kvitto på att mina ansträngningar inte är förgäves! Jag ska väga mig på måndag.
Nu är det tajm för dagens första balja apsvett :-D!

Av Åsa Billefält - 20 april 2018 07:07

Fredag. Igen. Dagarna flyter på likt rinnande vatten. Vad händer i helgen då? Inte den blekaste aning. Men sova och äta. Typ. Jo jag ska planera inför kosläppet; jag ska stå och sälja där i år igen. Måste ha lite bakverk med mig. Jag har lite i frysen; utgångs-datumet är i juni. Lite nytt vill jag ha med mig.
Funderar på att ta en promenad om några timmar. Igår cyklade jag fem kilometer på motionscykeln. Jag blev ju inte lite svettig... Kombo cykling och ett varmt rum. Bara att ställa sig i duschen. Jag ska nog till Body Shop också.
Jag är så glad och stolt över mig själv; sedan hösten 2011 har jag gått ned trettio kilo varav sex kilo har försvunnit sedan februari. Jag är inte klar än! Det finns inget mål utan när jag är nöjd ja då ska jag hålla den vikten. Trivselvikt med andra ord.

Av Åsa Billefält - 19 april 2018 08:33

Nu har jag ställt fram bergsprängaren; arvegods efter mina föräldrar. Har även rotat fram några cd-skivor. Just nu poppas Modern Talking! NOSTALGI! Jag älskade dem och gör fortfarande. Tyvärr funkar inte den skivan i Pärlan2; den hackar. Nu är det disco i skogen :-)!
Jag har mina musikperioder då jag vill ha musik varje sekund jag är vaken. Just nu har jag en sådan stund. Spotify har gått varm under veckan. Nu kände jag för lite klassiskt dunka-dunka á la åttiotal.
Jag ska väl sätta i gång en maskin med tvätt. Det är fint väder men lite rå luft så jag får hänga tvätten inomhus. Gårdagens tvätt borde vara torr.
Snart tajm att byta skiva! Det blir nog en av mina absoluta favoriter; en cd med Native Music. Det var länge sedan jag lyssnade på den.

Av Åsa Billefält - 18 april 2018 14:24

Nu är nedre delen av huset hyfsat städat; dammsugit, moppat och gjort i ordning borden samt gjort rent porslinet i kakelrummet. Det får duga. Skulle behöva fixa med växterna. Vissa behöver bytas ut eftersom de har gjort sitt. Men det gör jag inte nu när det är nystädat. Då måste jag ju börja om med städningen... och så roligt är det inte att mata snabeldraken och springa runt med en mopp i nävarna!
I dag är jag nöjd! Nu är det skapligt här på nedre planet.

Av Åsa Billefält - 18 april 2018 07:41

Onsdag. Lillördag. Piglördag. Ja kärt barn har många namn. Avnjuter en påtår innan jag sätter i gång med dagens sysslor; mata snabeldraken, moppa och göra i ordning köksbordet.
Jag fattar inte hur det kan bli belamrat med så mycket krafs! I mitt tycke plockar jag av och gör i ordning men grejerna kommer tillbaka. Magnetism eller? Nåväl, jag får plocka och göra snyggt IGEN!
Ett lätt regn föll då jag skjutsade dottern till bussen. Bra då minskar den snö som ligger kvar! Fläckvis finns det snö här i skogen.
Igår hörde jag lärkan! Första gången för i år, faktiskt. Det är så härligt med alla småfåglars kvitter!
Våren är här! Krokusarna blommar! Tulpanernas bladspetsar kommer upp längre och längre för var dag. Snödropparna blommar. Åh så härligt!
Nej det här duger inte; bara att resa på sin lekamen och göra lite nytta.

Av Åsa Billefält - 17 april 2018 07:31

Älvorna dansar i skogen. Uppe vid stora vägen var dimman så pass tjock att det var svårt att se strålkastarna. Jag är glad att jag är hemma; inga djur syntes till. Det har ju hänt förr att rådjur har hoppat ut framför bilen i bland annat dimma. Vackert men förrädiskt. Nu kom jag att tänka på ett musikstycke som heter Dimman lättar, Carl Nielsen om jag kommer ihåg rätt. Ett vackert stycke är det i alla fall.
Igår åkte jag och dottern till Minneslunden. Min mor skulle ha fyllt 84 år. Vi satte en bukett lila tulpaner.

Av Åsa Billefält - 16 april 2018 11:03

Dottern och jag for i väg till gymmet innan skolan. Vi körde i ungefär 90 minuter. Det känns lagom skönt i musklerna! Jag passade på att väga mig i omklädningsrummet. Att jag har minskat i vikt det både ser och känner jag. Men att det var minus sex kilo på två månader! Det hade jag ingen aning om. Då blir jag både glad och stolt! Jag har ingen direkt målvikt utan jag kör på tills jag har nått min trivselvikt. Om det är ytterligare fem eller tio kilo eller mer - det vet jag inte. När jag är nöjd då håller jag mig där.
Har just druckit påtår och ska packa ur väskorna för att tvätta svettiga träningskläder och handdukar. Eller... Jag tar en tretår först!

Av Åsa Billefält - 15 april 2018 18:23

Jaha... söndag. Igen. Hmmm var väl måndag nyss? Tiden och dagarna springer i väg.
I förmiddags gick Midna och jag för att möta maken och dottern; de åkte igår för att hälsa på hans äldre barn.
Jag har tvättat några maskiner. Ja inte själva maskinen utan smutstvätt :-).
I dag blev jag glad! Ett hack in i skärpet. Jag har blivit smalare i midjan. Bra jobbat!
Känner mig lite trött på grund av hostan; den suger musten ur mig. Nåväl, det går över!
Nu ska jag njuta av ett glas vin och tänka på att våren äntligen är här!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards