Alla inlägg under april 2018

Av Åsa Billefält - 13 april 2018 09:02

Då är det fredag. Var det inte måndag nyss? Veckorna rullar på i allt snabbare takt.
Dottern och jag hade tänkt träna efter skolan men vi skjuter på det på grund av att vi hostar.
Det är vår! Jag har sett en utslagen tussilago! Vårkänslorna får blodet att bubbla som kolsyra! Jag vill stå i vinden och känna den rufsa om mitt hår. Då känner jag mig vild och fri. Jag brukar stå med ansiktet mot vinden med utsträckta armar och luta huvudet bakåt. Det är en härlig känsla; jag känner mig ett med Moder Jord. Vinden blåser genom mig och fyller mig med energi.
Synd att hostan tar så mycket kraft; annars skulle jag gå ut på en promenad.

Av Åsa Billefält - 12 april 2018 17:20

Torsdag eftermiddag. I morgon ska Pärlan2 in på verkstad. ÄNTLIGEN! Läckage i kylaren sedan typ fyra månader tillbaka. Men nu ska det åtgärdas. Ska bli skönt att slippa fylla på glykol flera gånger om dagen.
Känner mig lite smått trött eftersom hostan tar kraft. Det har varit vackert väder i flera dagar och jag har inte haft ork att vara ute några längre stunder. Inga promenader.
Dottern och jag hade tänkt träna i morgon men vi skjuter på det eftersom vi båda hostar.
Värsta är att jag blir så rastlös när jag är för stillasittande. Så nästa vecka kommer jag att gå mycket! Ja om jag är fit for fight vill säga.

Av Åsa Billefält - 9 april 2018 10:59

Jaaa, vad säger man? Återigen måndag och en ny vecka. Undrar vad den har att bjuda på. Det återstår att se.
Dottern och jag var en snabbis på gymmet. Tjugo minuter på gåbandet. Bättre än inget. Hon hostar fortfarande och jag har börjat hosta... Bara det stannar vid hosta!
Det känns skönt i kroppen efter gåbandet. Får se hur det blir i slutet av veckan, om vi bara tar gåbandet eller om vi kör något varv i gymmet. Milon känns som att det får vänta ett tag till!
Mums vad gott det var med kaffe! Jag tror jag fixar en tretår innan jag tvättar svettiga träningskläder!

Av Åsa Billefält - 8 april 2018 10:34

I dag doftar det vår! Det är en särskild doft, tycker jag. Tyvärr går den doften inte att beskriva med ord.
Min pappa brukade säga: ?Vi har vår i luften. Var har ni er?? Han älskade att leka med ord och uttryck. Det har gått i arv :-).
Vet inte riktigt vad dagen har att bjuda på. Ett par omgångar tvätt ska tvättas i alla fall. Och strax dax för dagens första java.

Av Åsa Billefält - 6 april 2018 09:51

Fredag..! IGEN! Jösses vad tiden springer i väg.
Nu kliar det i fingrarna; TRÄNA! Har ju inte varit på gymmet på fjorton dagar. Dottern har varit sjuk, nu är hon i Krakow med konfirmanderna och jag fick någon sträckning eller dylikt i ryggen i början av veckan.
I dag är jag glad! Jag kom i en top som jag inte kunnat ha på flera år! JIPPI! Så den pryder min överkropp i dag :-).
Vad ska vi göra i helgen då? Dottern kommer hem från resan under dagen. Annars vet jag inte. Jag är rastlös! Har varit ganska stilla på grund av smärtan i ryggen. Trots en promenad på sju kilometer tidigare i veckan.
Nä det är nog tajm för en prommis!

Av Åsa Billefält - 4 april 2018 10:51

Fy så kallt det blåser i dag! Riktigt isiga vindar. Snart kommer isbjörnarna, det är jag säker på.
De fyrbenta ligger lågt; Eros vid elementet, Athena på ryggstödet och Midna på sin plats i soffan. Jag har just druckit dagens första balja java. Kanske skulle slå en brasa i spisen? Det är lite småkyligt inne. Jo jag tänder i spisen och så kokar jag påtår!

Av Åsa Billefält - 3 april 2018 09:09

Då så... Slut på firandet. Men, som maken sade; vi kan ju fira även den ortodoxa påsken. Den firas ju en vecka efter den kristna. Ja då är det bara att lägga in sill i morgon då :-D! Nä det räcker med att fira
påsk en gång om året.
Min ena syster kommer ut på landet i eftermiddag. I dag ska jag baka. Har lite att stå i under förmiddagen och tidig eftermiddag. Men de kakorna går snabbt; bara jag lägger fram smöret i god tid så det hinner mjukna.
Och så ska jag springa ett varv med dammsugaren och moppen samt göra rent handfatet och fylla på tvålpumpen. Får se om jag hinner damma bokhyllorna.
I morgon tänkte jag åka in till gymmet och köra ett pass. Hoppas inte värken i höften/ryggen blir värre så planen omkullkastas. Men det är måååååånga timmar kvar till morgondagen.
Nu ska jag väga upp smör!

Av Åsa Billefält - 2 april 2018 09:11

Annandag påsk. Var det inte Skärtorsdag nyss? Dagarna går på tok för fort.
Jag vill baka! Men måste först och främst gå i genom bokföringen innan jag lämnar in den med deklarationen. Det är avigsidan med företagandet; bokföringen. Det är så boring! I morgon kommer ena syrran på besök. Då måste jag ha nåt till kaffet; hon kan inte ta en slät kopp kaffe utan måste ha något till. Så något måste jag baka.
Ja det är väl bara att sätta i gång... så det blir gjort.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards