Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Söndagsmorgon

Av Åsa Billefält - 16 juni 2013 08:10

Morgontrött och lite svårväckt, lagom sömndrucken har dottern ramlat ur sängen. Hon hade ställt klockan själv men vem fick agera mänskligt alarm? Mamma så klart  ! Trots att jag satt - och fortfarande sitter - i ett annat rum fick jag vackert lätta på min lekamen för att väcka henne. 

Hon är halvt om halvt vaken, sittligger i soffan under sitt täcke framför TVn. Bredvid ligger   maken och snusar. 

Söndag... söndagar brukar bara vara dagen före vardagen men just nu känns det inte så eftersom mitt   har semester från och med imorgon och sommarlovet halkar in på andra veckan... 

Dottern och jag ska äta frulle strax, smälta den och sedan ta en morgonrunda. Under dagen ska vi handla i en butik lite utanför staden, jag tänkte promenera (det är knappt 4 km dit). Måste komma igång igen efter drygt 2 veckors halvträning. Jag klev snett när jag gick hem från ICA med en tung matkasse och dagen efter böjde jag mig ned för att lägga i maskindiskmedel och det bara small till! Smärtan var det värsta jag upplevt på länge; kunde inte gå, stå eller sitta - bara ligga. I 2 dagar låg jag och började sedan med   makens hjälp röra på mig. Jag mer eller mindre hängde på kundvagnen men började så sakta bli rörligare. 

Det smärtar fortfarande i ryggen, mest i höfterna eftersom jag belastat kroppen/ryggen fel i 2,5 veckor.

Dags att fixa frulle och sedan försöka få upp de andra två som trynar: maken och hans äldsta dotter, som är här på besök.

  Hoppas   stannar på himlavalvet resten av dagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards