Alla inlägg under augusti 2013

Av Åsa Billefält - 19 augusti 2013 17:35

Det var ju inte riktigt mysigt när #alarmet ringde 5.45 imorse. Men men, bara att masa sig upp och fixa te, ta fram matlådan och macklådan.   Kära maken äter #frukost#tåget. När teet var upphällt på termosen gick jag mer än gärna tillbaka till bingen och lade mig. Precis när jag skulle somna ringde klockmaran igen och det var bara att resa sin lekamen och fixa frulle till mig och dottern.

Upprop från 8.15 - 10.00, knappt två timmar så det gick fort. Ingen idé att åka hem så jag var med under uppropet.

Jag är väldigt trött idag, det kommer ta ett tag innan rutinen att masa sig upp så tidigt på morgonen. 10 veckor av sovmorgon är lätt att vänja sig vid men det är inte lika enkelt att ställa om sig....

Av Åsa Billefält - 18 augusti 2013 16:45

  Nu stundar allvaret; imorgon börjar både skolan och arbetet. Semestern är slut. Men vi har haft en mysig helg i alla fall. I fredags fick jag och dottern en snilleblixt: vi möblerar om i vardagsrummet! Sagt och gjort. Vardagsrummet är ommöblerat och riktigt grundligt städat. Det blev jättebra; luftigare och större samt lättare att städa!

Igår, lördag, var det full rull: kalkonmiddag hos oss. Städa resten av lägenheten samtidigt som kalkonen tillagades i ugnen. Min syster skulle egentligen vara värdinna men de håller på att bygga garage så vi ställde upp. Gott blev det! Och trevligt var det.

Idag har vi softat lite och varit nere på byhålan. Alla tre blev med fotbeklädnader! Fast mina stövletter lade jag undan till på tisdag eftersom det är viktigare att make och dotter har bra på fötterna.

Dottern har kört sitt träningsprogram (jag har gjort det åt henne) och hon blev lite trött....

Av Åsa Billefält - 15 augusti 2013 19:11

Då är det snart helg, då... och sedan kör allvaren igång. Känns alltid lite... vemodigt när just sommarlovet går mot sitt slut. Men det går ju inte att ha semester jämt heller  !

 

Helgen bjuder bland annat på FREDAGSMYS i soffan framför dumburken och kalkonmiddag med mina systrar och deras familjer. Lördag förmiddag vet jag VAD jag gör...  ! Det är jag som ska laga till kalkonen och såsen men det tycker jag bara är roligt. 

Söndag blir väl något av en slappardag  !

Nåväl, snart helg före vardagslunken.....

Av Åsa Billefält - 14 augusti 2013 18:35

Då var vi inne på sista veckan; semester och sommarlov snart till ända. På måndag börjar   maken arbeta igen och dottern börjar skolan. Eller rättare sagt, det är upprop på måndag så den första riktiga skoldagen är ju på tisdag. Men vi måste upp vid 6 allihop på måndag.

 

Vi har haft en skön sommar med sammanlagt en månads camping med husvagn. Förra veckan åkte vi till Trosa och Malmköping. Vi besökte Nyköpingshus och Tullgarns slott samt badade i havet. Till och med jag doppade mig i Östersjöns bräckta vatten.

Nu är det slut på det ljuva semesterlivet och allt slarv i form av vin mitt i veckan och chips samt läsk i tid och otid. Måndag innebär för mig att träningen ska sättas igång igen. 

10 veckor med skön och välbehövliga sovmorgnar... svisch! Ja, jag vet; allt roligt måste ta slut. Nytt läsår, ny termin innebär nya utmaningar! Jag får återgå till den vanliga vardagslunken med regelbunden tvätt, städ och matlagning varvat med promenader, cykling och gym (hemma). 

Ta tag i diverse projekt som att jaga bokförlag och titta på hundraser samt planera inför julbaket som enligt traditon påbörjas under höstlovet. En tradition mamma och jag införde när vi flyttade hit för sex år sedan, den traditonen ska jag och dottern hålla fast vid. Jag vill ha en frys till, den vi har räcker inte till. Tänkte baka matbröd i höst och behöver därför frysa in det.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards