Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Åsa Billefält - 8 oktober 2014 08:39

  Grått och trist... lite typiskt oktober! Nu börjar vildfåglarna bli hungriga; de slåss nästan på talgbollen jag gjorde igår och alla solrosfrön jag lade ut har de ätit upp. Ja, de måste lägga på sig ett fettlager inför vintern.

Hönsen fick också smaka solrosfrön; lite skeptiska till en början men så fort en av tupparna smakade så började resten av skocken slafsa i sig. Stackars Elsa fick knappt smaka! Men hon fick sig en rejäl bit av ostkanten så hon behövde inte svälta.


  Om det är grått ute får jag väl skapa ljust i sinnet! Vi räknar ned nu... drygt två veckor kvar! Sedan blir det som att få en baby... Jag menar hundvalpen! I början får jag vara glad om jag får sova tre, fyra timmar i sträck åt gången... Men det ska bli så kul och mysigt med ytterligare en dunboll i familjen  !


  Men realist som jag är; det är fortfarande grått och regnigt. Lite som Brasse Brännström då han ville spela orgel; var bara att följa noterna - blå, röd, röd, röd, grön, gul, gul, gul men det gick ju inte eftersom han var färgblind och grå, grå, grå lät ju inget vidare...  .


  En tretår, ett par pinnar in i spisen och sedan gosa med   Athena innan lite mellis och en cykeltur!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards