Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Åsa Billefält - 2 mars 2018 08:16

Usch och fy och blä! Det riktigt suger att vara risig :-(! I natt vaknade jag av att jag frös, trots en filt under täcket och en över. Jag var kokhet. Feber. Så där hög att det sticker/svider i kroppen vid varje rörelse. Och frossan som kommer så fort täcket glipar och släpper in kalluft. Det tog några minuter innan jag gick ned till köket och tog en alvedon. Kallt som attan. Skönt att få glida ned i bingen igen. Frös lite men blev snart varm. Och så hostan from hell! Lungorna vänder nästan i halsen.
Jag har tänt i vedspisen och just druckit påtår. Strax dags att hämta ved. Sedan ska jag förbereda skyn till såsen. De torkade frukterna måste förkokas. Dottern och jag ska äta potatisgratin och kalkonfilé. Maken ska ut på restaurant med sina äldre barn.
Ja det är väl bara att göra slag i saken; klä på sig och gå ut till vedhögarna och ta in ett gäng vedträn! Burr burr burr... men det blir ju varmt och skönt inne!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards