Alla inlägg den 7 mars 2018

Av Åsa Billefält - 7 mars 2018 20:02

I dag var det dotterns tur att göra en installation/introdution i milon-parken. Snart kan vi börja träna! Ja vi tänkte smyga i gång träningen eftersom vi hostar lite fortfarande. Ett varv i milon-parken till att börja med.
Om en stund, när kvällsmålet har sjunkit, ska jag grensla pedalhingsten och jonna en kvart. Typ.

Av Åsa Billefält - 7 mars 2018 07:54

Igår var jag på gymmet och träffade en PT som ställde in maskinerna. Teknikens under; bara att stoppa in ett kort i maskinernas läsare så ställer den in sig efter mina inställningar. Det där kommer kännas i kroppen efteråt vill jag lova! Jag körde inget pass igår eftersom jag har hosta kvar utan bara kände in för inställningen. Nu är jag taggad som tusan att början!
Igår kväll ställde jag in motionscykeln framför TV:n och cyklade nästan fem kilometer på drygt femton minuter. NU ska kondisen tillbaka! Jag lär ju behöva den för träningspasset i milonparken då det är fyra minuter cykel respektive crosstrainer i ganska högt tempo. Beach 2018 - here I come :-D!
Snart ska jag röja i köket, leta kryddrecept, byta om och blanda kryddor. Jag hinner inte baka i dag då jag har lite annat på schemat. Det är torgdag om drygt fjorton dagar så jag måste ha lite förutom, marmelad, saft och sylt att kränga. Till påsk har jag ett erbjudande Två kryddor där jag skänker en liten slant per såld förpackning till Mustaschkampen respektive Rosa Bandet. Då är det väl bra att ha ett gäng sådana?! Maken och jag ska slå våra kloka huvuden ihop för att fixa ett marknadsstånd. Och så vill jag göra en kryddhylla...
Igår kväll på nattarastningen hörde jag något djur i snöbärshäcken; Midna kände och hörde det vilket märktes på hennes kroppsspråk. Jag ska kolla om jag ser några spår; det snöade lite igår kväll. Räv kanske? Det var i alla fall ingen hare. Inte lo heller, gissningsvis. Jag tror jag såg lospår vid trädgränsen igår när jag promenerade. Svårt att se när spårstämplarna delvis har fyllts med snö. De är större och har annorlunda form än räv.
Innan jag svidar om ska jag gå upp till katterna och kolla så de har mat och vatten.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards