Alla inlägg den 18 april 2013

Av Åsa Billefält - 18 april 2013 07:03

Vad vore dagen utan morgonkaffe? En katastrof, förmodligen. Dagens första kopp/mugg kaffe är lika uppfriskande som ett lätt sommarregn efter en stekhet dag eller en rask promenad i minusgrader.

Utan kaffe fungerar inte min hjärna. 

Kom just att tänka på; idag är det tio månader sedan vi satt i bilen mot Paris. Jag blev förälskad i Paris redan när maken och jag var där på bröllopsresa för två år sedan. Trevliga människor och god mat. Jag vet att fransmännen har ett illasinnat rykte om att vara otrevliga och snorkiga. Så var inte fallet. Vi mötte inga otrevliga fransmän i somras heller. Tvärtom, de är mycket trevliga och hjälpsamma. Jo, jag behärskar franska språket men föredrar engelska eftersom franska är svårt och jag har ingen att prata med här hemma. Inga problem att så att säga prata franglais. Jag och dotra fick hjälp att bära upp väskorna på hotellrummet av ena portiern medan den andra visade maken vägen till garaget. Hotellets garage var för litet för bilen.

Jag får sluta ögonen och drömma mig tillbaka till ett café i Paris där jag avnjuter morgonkaffet, en rykande het café au lait......

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards