Alla inlägg den 23 april 2013

Av Åsa Billefält - 23 april 2013 07:45

Jaha... är det april eller oktober? Gråkallt och regnigt, vissa snöhögar finns dock fortfarande kvar här och där. Härligt att se vårblommor som krokus, narcisser och scilla mfl blomma! Lite småkyligt och rått inomhus. Förmiddagspromenaden är avklarad, påtåren ett minne blott så det är kanske dags att göra någon nytta? Det är ju färdigfejat i alla fall. Men som hemmafru finns det alltid sysslor att utföra: tvätt som ska vikas, tvätt som ska tvättas, diskmaskinen ska tömmas respektive fyllas och sättas på. Fiskarna ska ha mat. Dotra ska utfodras, maken ska ha matlåda.... Ingen risk att vara sysslolös. 

Det är åtminstone EN dag närmare helgen då vi ska ha familje- och släktmiddag för dottern som fyller år. Känns inte som att det var elva år sedan hon kom till världen, en kylig och regnig aprilmorgon. Elva år! Nej, så mycket kan hon inte fylla..! Jo, det är just det hon gör. Min lilla tös börjar bli stor. 

Jag tror jag fixar en tretår och samlar mental styrka till dagens sysslor. Eller så lägger jag mig i soffan en stund under en filt. Jag ska ju träna också... nåja, var sak har sin tid   !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards