Alla inlägg den 1 december 2016

Av Åsa Billefält - 1 december 2016 06:25

Det var november, det! Tjosmisk så kom december. Bara drygt 20 dagar kvar till jul. Om en månad är det nytt år. Ja tiden springer! Och där emellan fyller kära maken år.
I dag går tankarna lite extra mycket till min äldsta systerdotter med familj, särskilt till deras tös. Tösen, som är tre år, ska opereras i dag. En stor jättebamsekram till er och särskilt till lilltösen.
Undrar vad dagen bjuder på... Igår sken solen ett antal timmar! Hoppas någon trycker på knappen i dag igen.
Jag ska slå en brasa i spisen i alla fall, det är 16 grader uppe. Inte här nere; här är det någon grad kallare. Men det är charmen med ett gammalt hus! Det är så mysigt att höra hur elden sprakar och känna hur värmen sakta men säkert kommer smygandes. Jag vet flera som undrar hur vi kan bo som vi gör och trivs när det är sååå mörkt och sååå kallt inne. Vi är alla olika och vi trivdes inte i lägenhet inne i sta'n. Jag skulle aldrig någonsin kunna byta boende! Inte maken heller.
Ja vi får väl se HUR fort december går. Det är ca 14 dagar kvar till julavslutningen... sedan får vi ladda batterierna inför vårterminen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards