Alla inlägg den 12 december 2016

Av Åsa Billefält - 12 december 2016 06:03

Från att ha varit runt noll med snöfall har vi - 7. Nästan lite chockartat kontrastfullt.
Bilen har ett antal centimeter snö som måste borstas av. Fast det kanske inte går så bra? Det mesta har väl frusit fast.
Men vad det är vackert; vykortsvackert! Snötyngda grenar och snön som gnistrar i lampskenet. Hoppas det håller i sig. Jag älskar vintern men ogillar vintervägar. Snön lyser upp i mörkret. Och så tycker jag det är roligt att se vilket eller vilka djur som gått på tomten. Räven har gått vid fågelmatplatsen, spåren syns inifrån köket. Jag hoppas fåglarnas talgboll är kvar. Det var väl den som räven var ute efter? Hoppas att det är en frisk räv. För 2,5 år sedan hade vi en skabbräv som strök omkring här men den är borta nu.
Vi brukar ha hare på tomten också. Jag brukar lägga morotsbitar där den har krafsat efter gräs. Rådjur har vi inte så mycket besök av på vintern, de kommer mest om sensommaren och hösten. Särskilt när fallfrukten ligger under träden.
Jag håller i alla fall tummarna för att snön får ligga kvar så vi får en vit jul. Det behöver inte vara mer än ett par minusgrader; huvudsaken är att snön ligger kvar!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards