Alla inlägg den 3 december 2016

Av Åsa Billefält - 3 december 2016 09:41

Åh den där känslan när man vaknar 05.30 och inser att det är lördag; bara att somna om! Men de där timmarna, de extra timmarna går så förfärligt snabbt! Huvudet på kudden och stänga korpgluggarna... i nästa sekund (känns det som) vrålar alarmet. Dags att gå upp... Det blev en mjukstart; jag kelade med Midna en stund innan jag tassade ned till duschen. Det går inte att motstå gosvargen när hon ligger på rygg. När jag kom ut från duschen busade jag och dottern med henne. Det älskar hon! Då brukar hon springa och gläfsa fram och tillbaka, ibland hoppar hon upp på t ex mig och så ska hon nafsa i fingrarna. Och buffa med nosen under filten.
På dagens program står det bland annat: VED! Kapa, hugga och trava... men det behövs fyllas på. Det är nästan tomt i vedboden. Har ju varit lite kyligt de senaste dagarna.
Jag ska även ta kära maken till hjälp och trixa med rivskivan till maskinen; jag ska göra Janssons Frestelse. Det tog jag på mig att göra till Jul. Vi systrar delar upp maten så inte bara en gör allt. Så gjorde vi även förr när vi firade med moster. På den tiden hade vi lutfisk på julbordet. Den är numera bortplockad. Mig gör det ingenting; lutfisk är ingen höjdare! Sill ska vi också göra men det blir ju närmare jul förstås.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards