Alla inlägg den 6 december 2016

Av Åsa Billefält - 6 december 2016 08:16

Inte så värst kaxig då klockan vrålade 04.45 Jag skjutsade upp maken till bussen och sedan hem för att väcka Törnrosa, se till att hon packade allt hon skulle ha med sig och så i väg till bussen.
Nu hemma, sitter under filten med en mugg java. Tänkte slå in julklappar efter det. Men VAR är påsen? I värsta fall har NÅGON (inte jag) kastat den. Den kan vara på övervåningen.
Men först ska jag tända i vedspisen; det är lite kyligt eftersom det inte behövdes elda igår. Under natten har vi fått minusgrader.
Men fy vad jag är pömsig! Under morgonen har jag letat efter hårsnodden bara för att upptäcka att jag redan hade satt upp håret... Jag skulle byta tepåse inte flytta den till andra muggen... Ja inte tänker jag gå upp före fem om jag inte måste! Det är inte mänskligt att gå upp vid denna okristliga tid. Sedan finns det ju de som måste det pga jobb. Åh vad skönt att få snarka någon halvtimme, trekvart! Jag tror faktiskt att jag ska titta in i huvudet...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards