Alla inlägg den 5 december 2016

Av Åsa Billefält - 5 december 2016 06:25

Jahapp... Måndag. Trött som en halt gnu. Jag vaknade till, vände på mig för att somna om. MEN så vrålade klockan... Zzzznark... Gosade några minuter med en kelig Midna.
Dagens första java är strax ett minne blott. En trött vovve knoppar på soffan. Två pömsiga kissar låg på sängen när jag väckte dottern för en kvart sedan. Ja de har det bra som kan sova i tid och otid.
Igår lade dottern en filt över Midna. Hmmm... är det verkligen en Malamute? Ha ha ha, hon tror att hon är katt. Knasboll <3! Älskade tokfia!
I dag är det plusgrader. Det har blåst i natt. I alla fall de mikrosekunder jag har varit vaken; det knakade i kåken och nockplåten på boden har låtit. Maken fixade den i somras men den har blåst upp igen och ligger lite löst. Smäller som attan vid kraftigare vindbyar. Plusgrader. Bara någon enstaka snöfläck kvar av det lilla som fanns. Härom kvällen var det - 10. Ja det svänger...
Ny vecka också. I morgon blir jag gräsänka då maken gör sin sista resa för det här året till vårt grannland. Och vi betar av dagarna till ett efterlängtat och välbehövligt JULLOV. Det har varit en tung höst med en massa utgifter i form av bilreparationer, UV-filter, ny hydropress och nu står vi inför julhandeln. Och diverse förberedelser till julbordet. Jag har varken gjort Jansson eller köttbullar. Är ju inte ens klar med julkakorna! Nåja, jag ska baka Pepparnötter i dag. Då har jag bara en sort kvar; Halvmånar!
Här är från igår då Midna låg under filten.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards