Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Åsa Billefält - 2 mars 2017 13:10

Det har inte blivit någon sylt i dag. Midna gör inte det hon ska göra ute utan bara sätter upp nosen i vinden. Det är så in i bengen halt att det inte går att promenera. Både hon och jag slirade när vi gick över vägen för att gå de ca 100 m som är isfria. Vid vår postlåda är det glashalt; det ligger vatten på isen.
Just nu slöar jag i soffan med Eros och Midna medan Athena sitter och tittar ut. En tretår kanske? Neeee, jag väntar nog.

Av Åsa Billefält - 2 mars 2017 06:52

Ja då står man på krönet av veckan! Torsdag. Vi lade oss tidigt igår och jag har nästan sovit sju timmar i sträck.
I dag är det väl halt med tanke på att det har regnat. Midna och jag kunde gå en liten promenad igår på grund av all is. Ja det är ju som det är. Blir som det blir. Det blir ju lite extra halt när isen är täckt med vatten.
I dag ska det bli jordgubbssylt. Jag har redan vägt upp bär och syltsocker. Så det vore väl attans om det inte blev sylt ;-)! Ja det blev det ju igår också men inte som jag hade tänkt. Gör om; gör rätt! Ja vi får se hur mycket sylt det blir.
Och jag hoppas jag orkar koka saft under dagen och koka gelé i kväll. I morgon tänkte jag baka grottor. Just det, måste inventera bland bakformarna; undrar om och hur många småbrödsformar jag har. Det är ju ingen bra idé att göra dem i större formar på ett event och sedan sälja samma sort i mindre formar.
Men först ska jag koncentrera mig på att få dottern till bussen, morgonrasta Midna och dricka påtår!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards