Alla inlägg den 25 mars 2017

Av Åsa Billefält - 25 mars 2017 07:58

Ligger i sängen medan solen skiner utanför fönstret. Midna ligger på min ena fot och maken snusar bredvid. Han pratade i sömnen: "Jag kommer inte ihåg, jag kommer inte ihåg." Dottern steg upp före sju! Katterna är i dotterns rum.
Jag vill gå en härlig promenad med maken och vovven! Helst en lite längre sträcka än som avverkas under veckorna. Nu menar jag dagens första promenad, den som brukar ligga på drygt två kilometer. Tänkte vi kunde gå tre kilometer kanske... Hoppas maken är upplagd för det :-)!
Tuppen var ute i hönsgården i natt. Jag hörde honom gala och han stod i vindfånget strax innan. Man ser ju ingenting i den becksvarta natten. Men det borde ha varit ett sjudundrandes oväsen om något rovdjur hade varit i närheten. Jag vet ju vilket kackel det var när rovfågeln attackerade nätet över hönsgården. Alla hönor kacklade i ren ock skär panik, de flaxade så fjädrarna flög och de stod på varandra i ena hörnet. Nu är det nog hög tid att göra en lucka så det går att stänga utifrån.
Strax tjuter alarmet och det är dags att gå upp.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards