Alla inlägg den 3 mars 2017

Av Åsa Billefält - 3 mars 2017 12:07

Jag måste nog ha rensat på hjärnkontoret när jag luftade Midna för någon timme sedan. Det kom en del på pränt. Jag skissar på en hemsida. Facebooksidan tar vi efteråt; det är nog enklare om hemsidan är klar först. Får se om dottern håller med... Hon är min IT-chef :-D!
Senare under dagen ska jag koka saft och gelé. I morgon tänkte jag baka. Kan ju vara fördel att ha lite mer än gelé, marmelad, saft och sylt att visa upp på eventet.
Ja saker och ting börjar så sakta ta form. Det lossnar lite i taget.

Av Åsa Billefält - 3 mars 2017 08:42

Igår kom beskedet jag har väntat på; ett mejl från Bolagsverket. Mitt företag är registrerat och jag fick det namn jag ville ha!
Dottern ska hjälpa mig att fixa logga, facebook- och hemsida. Idéer har jag men för en gångs skull får jag inte ned dem på pränt. Jag har kört fast; vill för mycket :-). Nåja, jag får brainstorma med mig själv. Får väl klottra ned några stolpar så det blir en sammanfattning. Sedan är det bara (hm?) att läsa texten och plocka ut russinen ur kakan så att säga. Det får ju inte vara FÖR mycket information att läsa men heller inte så texten uppfattas som bristfällig. Det ska vara som de första raderna i en roman; väcka nyfikenhet. Och bilder säger mer än tusen ord...
Det är mycket jobb runt omkring själva företagandet; bokföring, reklam, prissättning, sortiment. Som enmansföretagare är jag ju allt och lite till. Men jag klagar inte; det är ju det här jag vill! Fröet såddes för länge, länge sedan och utvecklades till en planta när jag utbildade mig september 2000 till februari 2001. Min mamma drömde om att driva ett eget bageri men hon vågade inte ta det steget och hon tyckte hon var för gammal. Jag tror även ena mostern vill det också; att de skulle driva bageriet tillsammans. Mamma sade när vi bakade att jag borde starta ett bageri. Jag försökte övertala henne att vi skulle förverkliga vår gemensamma dröm men nej, hon var för gammal. Men nu har jag gjort slag i saken.
Äntligen ska min dröm bli verklighet.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards