Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Åsa Billefält - 15 mars 2017 07:22

Onsdag och lite drygt 36 timmar kvar tills maken kommer hem från jobbresan.
Det blåste halv storm igår och det kommer fortfarande kraftiga vindbyar. Fönstren knakar i kapp med virket i huset. Låter som om kåken ska tryckas ihop emellanåt.
I eftermiddag ska jag kolla om mitt senaste projekt har lyckats eller inte. Det är något jag aldrig har gjort och jag äter det inte heller. Fast jag äter ju knappt bullar, kakor med mera heller! Jag tycker om att tillverka.
Innan jag kollar DET ska jag göra saft på traditionellt sätt - måste ha något att jämföra med så det blir jordgubbssaft igen. Måste märka flaskorna med Alt 1 och Alt 2.
Smakeventet närmar sig och jag måste fixa det sista samt skriva en lista för det som ska handlas. Undrar om jag kan dra av det som representation ;-)? Måste kolla med revisorn.
Jag mejlade till ett byaråd i grannsocknen angående deras årliga "jippo" i augusti. Har dock inte fått svar; den dagen kanske inte har fått något datum än. Det gäller att ligga i och visa framfötterna! Jag påbörjade ett reklamblad/infoblad igår. Lyckas mitt projekt ska bilden infogas i det dokumentet. Det tänkte jag sätta upp hos Coop i grannsocknen. Jag måste ju ha en skylt här hemma också. Måste få tag i en lamineringsapparat.
Ska även designa min fakturamall klart. Hoppas jag får den viktigaste uppgiften från banken i dag: bankgironumret. Och att jag får uppgiften om mitt VATnr. De uppgifterna har tyvärr försvunnit i någon av våra flyttar. Nedpackade någonstans och kartongen står alldeles säkert på ett strategiskt ställe i någon av kattvindarna. Bara för att de inte skulle komma bort...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards