Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Åsa Billefält - 18 mars 2017 08:43

Ja i övermorgon smäller det! Bildligt talat. Då drar jag i gång. Och i eftermiddag kommer ett gäng och ska få provsmaka en del ur det kommande sortimentet. Det är mest glutenfritt; en av de inbjudna käkar bara glutenfritt. Men det är ju bara bra; då har jag fått lite träning på att baka glutenfritt! Det är lite annorlunda än med "vanligt" mjöl. Gluten fungerar som bindemedel, fick jag lära mig under utbildningen. Glutenfritt bakades i speciella bagerier; det var bara "hälsokostnördar" som åt glutenfritt i tron att det var hälsosammare. Och när glutenintollerans kom på tapeten kände de personerna efter och inbillade sig. Nu flera år senare vet vi bättre, eller hur?! Nåja hur som helst; jag kommer ha ett begränsat (till en början) utbud av glutenfritt.
I dag ska skylten upp! Måste fixa till pallarna; de blåste omkull i stormen (nära nog iaf) igår. Laminatapparaten är på G! Ett "arvegods" så att säga. Men det gör inget att den är begagnad; den får gå så länge den funkar!
NU är det frulle!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards