Alla inlägg den 9 oktober 2018

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2018 20:35

Igår var vi först och tittade på en säng åt dottern och sedan en bättre soffa. Hon bestämde sig för sängen. Det är en 140 cm bred IKEA-säng. Sedan åkte vi till ett annat bostadsområde för att titta på en soffa. Den var (läs: är) jättefräsch, snygg och jätteskön! Dottern och jag bestämde oss för den. På söndag hjälper ena systern och svågern till med frakten av vår nya soffa.
Den soffa vi har är arvegods efter mina föräldrar. De köpte den för 20 år sedan. Den har hållt länge. Och om jag ska vara ärlig har den här soffan sett sina bästa dagar för länge sedan.

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2018 10:41

Andra dagar är bättre! Som den här t ex! Jag har fått påfyllning av energi! Jag ska fortsätta städa huset. Mmm ska bara väcka min lekamen först. Har druckit en balja java. Ska nog dra en påtår och tända i spisen först. Det finns handdukar och lakan som hänger i köket på tork. Och så är det lite råkyla inomhus.
I kväll kommer ena systern med make. Då är de så schyssta att de hämtar min dotter så hon får komma hem lite tidigare och så slipper jag åka typ en mil tur och retur till bussen.
Min dotter har lovat att färgs mitt hår i kväll också. Det skulle ha gjorts igår men det blev för sent då vi var och tittade på en säng till henne.
Nä nu ska det fixas påtår och tändas i spisen för att sedan göra nytta!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards