Alla inlägg den 5 september 2013

Av Åsa Billefält - 5 september 2013 12:14

OJ! Vad grejor jag hittar... grejor jag trodde var kastade! Gamla bad-, dusch-, hud- och hårprodukter från förra flytten. Förra flytten var april/maj 2007. Den påsen har stått i en garderob och samlat damm i sex och halvt år nästan... Det är nyttigt att flytta! En massa grejor rensas bort.

En garderob tömd och städad och en annan garderob påbörjad. Dessutom tvättar jag fjärde maskinen nu. Tre   har jag hunnit med också  ! Känns skönt att slå ned rumpan en stund.

Jag längtar så tills vi är installerade i vårt hus! Det ska bli så skönt att komma ifrån "Chicago"!

Nej nu ska jag sätta mig i soffan en stund innan jag fortsätter röjningsarbetet!

Av Åsa Billefält - 5 september 2013 09:06

 För var dag som går ju närmare flytten kommer vi. Det ska bli roligt att flytta samtidigt som det är jobbigt. Jobbigt att packa, städa och sedan packa upp och diska allt. Nu går inte alla saker att diska i maskin, tyvärr. Och sedan måste man städa det nya hemmet eftersom man går in med skor. Hösten kan vara   gråmulen och blöt samtidigt som den kan vara    somrig. Vi längtar alla tre till att bosätta oss i det lilla torpet.

Dagarna går så fort, samtidigt som det känns skönt så känns det lite vemodigt att lämna sommaren bakom oss; en härlig sommar med många campingminnen. 

Snart skriver vi nya kapitel i livets bok, lägenhetslivet är över och livet som husägare börjar!   

Dagarna kommer, dagarna går; snart är det dags att börja flytta  !

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards