Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Åsa Billefält - 5 maj 2014 17:35

Har inte gjort så mycket idag; bara det mest väsentliga som plockat ur och i diskmaskinen, bäddat,    en kort promenad med katten, hämtat ved och tagit in jord (för att plantera om citronträdet). Jag har hållit min   sjukling sällskap och tagit fram glass etc som hon ville ha.

Sparlåga innebär att jag kan läsa  !

Nu väntar jag på att min   make ska komma hem; tåget anländer om inte en alldeles för avlägsen framtid. Jag har ju varit bortskämd med att haft honom hemma från onsdag till igår, söndag. Nåja, han har ju semester om drygt 1,5 månad och sommarlovet börjar om precis en månad  !

Av Åsa Billefält - 5 maj 2014 14:29

I fredags åkte vi -   maken och jag - in till Byggmax och köpte virke med mera till vårt blivande hönshus. Dotra åkte in till en kompis för att bada i badhuset.

På lördagen kom min ena syster med make samt min systerson på middag - homemade pommes frites och schnitzel samt vegetariska toscanska biffar till mig - och kaffe och hemmagjord tårta för att fira dotterns 12 årsdag.

Igår komphandlade maken och jag på Byggmax för att sedan åka hem och börja med hönshuset. Dessvärre vaknade dottern med feber och halsont igår  . Hon har fått stanna hemma från skolan idag och får vara hemma imorgon också.


Första bilden: tårtan.

Andra bilden:   maken i blivande hönshuset.

   


Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards