Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Åsa Billefält - 11 maj 2014 08:38

  Ja, så var det då äntligen dagen efter! Dagen efter ESC. Jag ogillar det, milt uttryckt. Det var faktiskt bättre förr. Då menar jag röstningen. Vi tittare ska rösta istället för att juryn bedömer enväldigt . Jo jag röstade - på Frankrike. Jag gillade den men den kom sist. Nåväl, spelar roll? Jag gillade inte vinnarlåten men den vann ändå  ! Världsliga saker.... Många bidrag låter ju nästan likadana eller så hörs det att åtminstone refrängen är stulen... förlåt, lånad  av en annan låt. Gilla läget? Jo....

Visst fanns det ett och annat bidrag, förutom Frankrike och Sverige, som föll mig i smaken men röstningen! Så gott som alla fd Sovjetstater röstar ju på varandra, precis som Balkan och syd-mellaneuropa.

Nä, tacka vet jag fågelsången! Jag hörde göken igår. Nu väntar jag på tornseglarna. Jag hoppas vi kan se och höra dem här i skogen.   

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards