Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Åsa Billefält - 1 juli 2015 17:05

Trots det varma, vackra vädret har dottern och jag varit inne. Vi, mest dottern, har städat skafferiet. En hel del ofräscha torrvaror som blev hönsmat. Ja de pickade i sig en del men de tycker det är för varmt ute så de har gått in.
Dottern och jag började rensa skåp och lådor i köket förra veckan. Vi har tänkt ta rum för rum.
Skafferiet är färdigt (tack <3 dotra)! Nu hoppas vi att den här ordningen hålls!

Av Åsa Billefält - 1 juli 2015 10:13

Vissa dagar är förvirrande; särskilt när de börjar annat än jättebra. Vovven hade kräkts galla i morse. Hon skämdes, stackarn. När jag tog fram kopplet lommade hon in i köket; hon ville inte gå ut. Lock och pock blandat med en dos bestämdhet så kom hon. Varmt, fuktigt och kvavt; inte så konstigt att hon är moloken. Nåja hon gjorde det hon skulle. Eftersom hon kräkts fick hon vänta med frullen. Å så ledsen hon såg ut då hon förstod att det inte skulle bli någon mat! Det riktigt skar i hjärtat att se den sorgsna besvikelsen i hennes ögon.
Efter en stund gick vi upp och väckte dottern samt släppte ut katten från dotterns rum. Sedan fick båda mina små <3 frukost. Det är ju onsdag vilket innebär p-piller till kissen och rå äggula till vovven!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards