Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Åsa Billefält - 13 juli 2015 21:20

Vi tog en kvällspromenad efter kvällsmaten. Givetvis tog jag burken med mig. Det hade varit helt fantastiskt underbart - OM inte de inande myggen som stack högt och lågt. Men det är alltid skönt att röra på sig! Nåväl, en skvätt blåbär och ett par smultron blev resultatet. Många bäckar små. Och en annan fördel av mindre mängd; enklare att rensa!
Midna var både hungrig och trött efter kvällspromenaden.
Får se hur det blir med promenad imorgon; beror på HUR varmt det blir. Polarspetsen föredrar ju vinter och minusgrader. En liten tur kan det nog bli och H2O till vovven är ett måste.

Av Åsa Billefält - 13 juli 2015 15:22

På förmiddagen blev det dragträning; Midna drog dottern på cykel. Det gick bra för att vara första gången. Jag och maken turades om att springa bredvid eller framför henne för att trigga hennes dragvilja. Vovven fick ett väldigt nöjt ansiktsuttryck när hon drog. Rasen är ju gjord för att dra. Ganska så precis tre kilometer blev det. Midna sprang inte för fullt hela tiden; hon blev både trött och varm. Hon har fått lite dålig kondis nu när det har varit så varmt; vi har bara tagit längre rastningar. Den senaste veckan har vi tagit promenader på kvällarna då det har varit relativt svalt. Det får bli en kortis ikväll; jag vill plocka bär!

Av Åsa Billefält - 13 juli 2015 10:20

Dagarna går så fort att man lätt blandar ihop en fredag med en lördag till exempel. Men idag är det måndag; sophämtning dessutom.
Lite småseg efter en tids lättja; gör lite för lite om dagarna! Jag erkänner mig skyldig till att legat lite på latsidan.
Nu har jag fått ihop en full glassbytta med blåbär! Visserligen en liten men många bäckar små! Dottern vill ha blåbärssylt. Japp det ska mamma fixa!
Nu väntar vi på skogshallonen! Det finns mängder av kart! Får vi ihop mycket av dem blir det sylt och saft samt drottninglikör och ev hallonlikör. Även om skörden blir riklig kan de vara små eller maskätna. Det sistnämnda är ju inte så mysigt precis.
Jordgubbarna täcker hela botten på byttan så det börjar dra ihop sig för saft och sylt.
Nu är det dags att inmundiga en rykande het kopp kaffe; dagens första.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards