Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Åsa Billefält - 12 juli 2015 08:31

Soligt och varmt! Idag törs jag väl hänga ut tvätt på tork?! Inte ett moln på en ljusblå himmel. Måste be kära maken att spänna linorna på vindan i så fall.
Fördelen med kallt och regnigt väder är att växterna inte exploderar i full blom! Nu får vi njuta av deras fägring lite längre. Krolliljorna slog ut i veckan; de är vackra att beskåda och de doftar gott. Dagliljorna är däremot snart ett minne blott. Den stora ruskan ska jag dela på och plantera på andra ställen. Jag funderade ett tag på att dela den på hälften och plantera mitt emot men nej, det passar inte med dagliljor där! Vi har ju knappt några växter mot skogen; ett plommonträd, en schersmin, en liten löjtnantshjärta och några bärbuskar samt ett relativt nyplanterat körsbärsträd. Där någonstans tänkte jag att ena ruskan skulle sitta. Och den andra då... Ja det får jag fnula på.
Vi ska ju bygga ut förstugukvisten och anlägga grusgång ned till grinden vid vägen. Fast inte i år. I år får dottern sin room-makeover och kåken ska målas. I målningen ingår fönsterfix; måla och kitta om. Och maken har tre veckors semester kvar! Verkar som att vi får lägga i en växel och sätta fart?! Dags att väcka man och dotter för att inmundiga dagens första måltid; frullen!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards