Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Vilken natt!

Av Åsa Billefält - 22 maj 2014 08:07

  Gick och lade mig skapligt igår kväll eftersom jag tyckte att jag kunde behöva lite mer sömn. Vad händer då under natten? Strax före midnatt vaknar jag av något men inser sedan att det var en dröm. Bara att lägga huvudet på kudden och dra ned rullgardinerna för de gröna. Vid 3 vaknar jag av att billarmen går igång... Bara att älga ut och fixa det. Då piggnade jag på mig och hade svårt att somna om. När jag äntligen skulle kliva över tröskeln till drömmarnas land hör jag katten kräkas. Jaha. Bara att kliva upp och ta reda på det. Då var klockan strax efter fyra. Suck, suck och åter suck. Knappt en timme kvar tills klockan ringer första gången. Precis när jag ska få somna hoppar en kelsjuk och handgalen katt upp i sängen. Vi gosar och gullar en stund, tills hon upptäcker något flygfä. När hon äntligen springer in i dotterns rum och jag ska få åtminstone vila en stund innan klockan ringer så vrålar larmet; det tajm för dajm, dags att få sin lekamen ur bingen ytterligare en gång detta dygn. Går upp och fixar frulle samt en enkel fruktsallad till maken kan jag gå och lägga mig - igen. Ska lagom somna då maken kommer och pussar mig hejdå. Nåja, jag har ju bett om det och klockan ringer strax efter sex så.... Han hinner lagom gå ut så ringer dotterns larm. Jag ropar på henne att stänga av. Nej, hon snarkar vidare. Jag ropar igen och hon vaknar till och mumlar jaja - och snarkar vidare. Tredje gången jag ropar; då stänger hon av sitt larm. Jag somnade! För sekunden efter ringde mitt larm....

En fråga: När ska jag få sova?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards