Alla inlägg under maj 2014

Av Åsa Billefält - 16 maj 2014 13:14

  ... Sol och värme! Jag har varit ute en timme med katten och det var så varmt och skönt! + 18 grader i skuggan! Ljuvligt!

Jag har haft en riktigt kocko upplevelse: hörde göken långt bort i skogen, jag började härma den: "kocko kocko kocko" och den kom närmare och närmare; den fladdrade i skogen bara ett tiotal meter från tomten. Katten låg i solen och rullade sig på rygg. Hon njöt också av solvärmen  !

Värmen ska visst fortsätta under helgen; HÄRLIGT!!!

Av Åsa Billefält - 16 maj 2014 11:33

  Ny kontakt med ett annat förlag! Det inger, åtminstone för stunden, nytt hopp! Ja, jag får väl göra som grodan: leva på hoppet  ! Jag har bett om offert på deras tjänster. Tänker inte ta ut något i förskott. Fast det är lätt att göra det mitt under glädjeruset.

Nu håller jag tummarna för att offerten är rimlig...

Jag fick ju en luddig offert förra året från ett förlag.   Maken och jag läste den tillsammans och bara ruskade på huvudet; OM jag tryckte upp 100 ex och sålde alla dem inom tre månader (tror jag) behövde jag inte betala något men lyckades jag inte så var jag tvungen att beta - summan har jag glömt. Fast det stod inte i klartext utan det läste vi mellan raderna. Och så hittade jag ett annat förlag som jag mailade i slutet av förra sommaren. Jag kontaktade dem eftersom jag ville veta deras synpunkter. Jodå, vi har haft en dialog men nu känner jag mest att de vill att jag ska förklara VARFÖR jag vill berätta just den historien och de tycker inte om titeln jag har gett mitt manus.

Nu har jag alltså fått ett nytt hopp! TJOLAHOPP!

Av Åsa Billefält - 16 maj 2014 09:06

 Tänk vad tiden går! Det känns ju som om det var igår! Fast ibland känns det som om det ska ske idag! Och andra stunder känns det som om det hände för en evighet sedan. Det känns som tiden bara rasslar iväg. Då är det tur att man har sina minnen   !

   Idag är det fem år sedan jag gifte mig. Kyrkan vi gifte oss i är samma kyrka som jag konfirmerades i och vår dotter döptes i. Det känns familjärt.

Min kära morbror eskorterade mig till altaret där min blivande make väntade tillsammans med best man. Han var så stilig, vacker och han strålade av lycka när morbror lämnade över mig. Vår dotter var brudnäbb. Så förtjusande näpen i en ljusblå klänning hon fått av sin mormor. Min bror sjöng för oss, Annie's song och Love is all around.

Det var en fantastisk dag som tyvärr gick alldeles för fort men den har etsat sig fast i minnet och jag plockar fram det ibland, alltid med ett lyckligt leende.     

Dessvärre finns varken min mor eller morbror kvar hos oss på jorden . Inte heller finns mammas bäste väns make med oss längre. Jag antar att de firar där de befinner sig nu.


Ikväll blir det någon enklare förtäring och vi firar imorgon istället. Till min make:   Jag älskar Dig!  

Av Åsa Billefält - 15 maj 2014 13:42

  Ibland när jag vill skriva har jag inget att skriva om. Inspirationen tryter mellan varven trots att lusten finns där någonstans.

Då går det bra att skriva om till exempel vädret eller fåglar etcetera etcetera. Konstigt väder vi har; ena stunden regnar det och i nästa skiner  .

Fåglarna sjunger från alla håll och kanter! På avstånd hörs göken, östergök respektive västergök fast inte samtidigt. Den hördes inte i staden! Nötväckan är tillbaka efter några veckors frånvaro. Har den legat på ägg månne? Det ligger äggskal i ena rabatten. Fåglarna har hackat hål i panelen... Så länge som det finns fåglar tänker vi inte täppa till hålen.

  är trött och sover sött på soffan. Jo tack, tror jag det! Som hon höll på inatt och tidigt imorse. Det går ju inte att bli arg på henne; hon är så vackert söt att hjärtat smälter! Ja, hon har lindat "mamma" runt lillfingret  !


A se där! Nu har POSTEN äntligen anlänt!

Av Åsa Billefält - 15 maj 2014 10:12

  ... ska det vara så svårt att debutera som författare? Man slår skallen blodig i väggen titt som tätt; tillbaka till ruta NOLL! "Knepig titel och svårkommunicerat ämne" gör visst marknadsföringen svår  . Men det är ju ett samarbete mellan förlaget och författaren? Moment 22 - typiskt Sverige! Hur jag än vrider och vänder på mig så har jag rumpan bak!

Jag fick rådet att vända mig till sociala medier. Ja ja, bra sås reder sig själv... eller? Jag skickar inte in ett manus som jag inte tror på. Men jag vet inte hur andra gör.


... måste jag hela tiden börja om att leta förlag?


... det aldrig klaffa?

Av Åsa Billefält - 15 maj 2014 08:21

  Ibland är jag väldigt glad över den dåliga mobiltäckningen här i skogen; som idag. Då slapp jag ta emot ett samtal 05,43. Ingenting på mobilsvaret och inga sökresultat på eniro eller hitta. Nä, då är det betydligt mysigare att vakna till fågelsången en sådan här torsdag med lite regn i luften  !

Tröttmössan har visst åkt på idag - igen! Jo, lilla söta    hoppade efter flygfän så jag trodde trappan skulle flisas sönder. Och då har vi ändå bara en kisse på ca 2,5 kg! Hon höll på till säkert 02.00 inatt - min klocka ringer 05,00 - PLING PLONG!

Dagens första   har just passerat gom och smaklökar; landat mjukt i magen. Återstår att se om koffeinet gör någon verkan. Har ju två   kvar av dagsransonen.

I skrivandets stund hör jag fåglarna utanför på tomten och det är så rogivande. Jag är så lycklig över att jag återigen i livet får bo i eget hus långt ut på landsbygden!

Nähä, man kanske skulle lägga sig på soffan en stund och titta in i hjärnkontoret en stund?!   

Av Åsa Billefält - 14 maj 2014 11:44

  Nä det lockar inte att hålla på ute; ena stunden droppar det och i nästa kommer   fram för att sedan gömma sig bland  . Det blev en maskin tvätt. Hittills. Påslakan och örngott. Ska sätta på en maskin eller två till vad det lider men det gör ju inget om gårdagens tvätt blir torr först. Snabeldraken är hungrig så det blir ett varv med den också.

  Katten är kelig; hon lade sig i mitt knä och buffade samt puffade med sitt söta lilla huvud. Sedan lade hon sig skruvat på rygg och spann   . Det är så mysigt med en katt som spinner! Jag blir varm i kropp & själ   .

Nä, nu är lunchrasten slut  !

Av Åsa Billefält - 14 maj 2014 09:14

... kanske skulle ta sig i kragen och göra något ute när det är uppehåll? Ogräset tar över mitt och   dotras odlingsplätt. Har frösått men det är bara ogräs som växer där; måste lägga på annan jord.

... eller fixa inne? Gårdagens tvätt är inte torr och det är för varmt att elda  . Det är dags att bädda rent men då vill jag tvätta de sängkläder som vi använder nu; smutskorgen blir ju full på nolltid ändå även utan lakan osv. Har begränsade upphängningsmöjligheter inne, ute är det för fuktigt  .

... en   för att fundera lite och bestämma sig?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards