Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Åsa Billefält - 2 juni 2015 16:42

Vid 2 i natt vaknade jag... jag kände igen ljudet och det blinkande ljuset. Det var med all säkerhet inget UFO som skulle beama upp oss i rymden.
T o m <3 maken vaknade! Yrvaket mumlade han: billarmet? Ja men självklart! Bara att klä på sig en t-shirt, springa nedför trappan och nästan snava på en hund, som tyckte det var dags att gosa! Ut i den nästan svarta natten, den fuktiga kylan slog emot mina bara ben. Tryckte på unlock på dosan, gick för att öppna och stänga ena bakdörren. Det är glappis i den och behövs inte mycket för att lampan i dörren ska tändas. Det är då larmet går, om Pärlan är låst. Händer någon gång/år. Här i skogen är det ingen fara men det var olustigt inne i stan.
Sedan hann jag bara lägga huvudet på kudden... så var det dags igen för nästa oljud; våra väckarklockor skrek samtidigt. Tack för det nattatroll!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards