Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Åsa Billefält - 9 juni 2015 08:33

En strålande sol från en så gott som klarblå himmel, tvättmaskinen "går" och den allra första koppen kaffe för dagen! Ljuvligt!
Jag såg tidigare imorse att räven har krafsat bort lite jord där jag planterat om smultron.
Vi ska hämta en kompis till dotra om ett par timmar. Då ska tjejerna få hjälpa till lite ute; de får inte sitta vid datorn hela dagen. De ska få börja rensa potatislandet. Här blir det sen potatis i år... Jag ska börja med att fylla på jord där räven krafsat och sedan fixa med den blivande bersån; klippa bort gräs, ta bort döda syrenplantor och plantera nya, fräscha sticklingar. Aklejorna ska flyttas också, frågan är vart. Det växer nämligen i bersån. Ja det som ska bli berså alltså.
Nä nu måste jag vika tvätt så korgen kan fyllas på igen; idag ska det hängas ut för att torka på vindan!
Och jag har bestämt mig; jag ska ro i land med mitt projekt! :-D

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards