Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Åsa Billefält - 22 juni 2015 18:41

Nä det blev varken bullar eller åska idag. Och inget trädgårdsarbete heller. Det var lite kvavt och varmt, jag blev tung i huvudet. En stund i horisontalläge gjorde susen men nu är det lite sent att baka bullar.
Dotra och jag har svalkat hunden. Eller snarare hunden har lekt med vattenstrålen från kranen ute.

Av Åsa Billefält - 22 juni 2015 13:05

Det är ganska kvavt ute och det mulnar på. Väderleksrapporten hotade med åska efter midsommar. Och midsommar är passé... Det är få saker som skrämmer mig och åska är en. Det slog ned i huset när jag var liten. Vi hade änglavakt - mamma, jag och vår hund. Blixten slog ned mellan inner- och ytterväggen. Sedan dess är jag åskrädd. När vi bodde i stan var det ett ordentligt åskväder; det gick rätt över och rätt som det var kom blixt och dunder samtidigt. Det slog ned någonstans i närheten; vi kände hur huset skakade till och rutorna knakade.
Otäckt, skrämmande men ändå fascinerande.
Maken och jag åkte från Helsingfors för ett antal år sedan. Vi satt i baren som låg i fören och såg åskvädret över Stockholm. Blixtrarna korsade den svarta natthimlen. Vackert men overkligt; vi hörde ju inga åskknallar ute till havs.
Nu kom åskregnet...

Av Åsa Billefält - 22 juni 2015 09:59

Måndag och ny vecka... Veckan börjar tungt; maken åkte imorse och kommer hem på onsdag kväll. Men han är hemma på fredag! Visserligen jobbar han men han är hemma!
Dotra och jag ska baka bullar; vaniljbullar. Dubbel sats.
Sedan får vi se vad vi gör; jag kanske fixar lite i trädgården. Håller på att klippa bort ogräs där vi ska plantera syrensticklingar till bersån. Andra landet och odlingslådan behöver också rensas. Ja nog kan jag få tiden att gå eftersom det alltid finns sysslor att utföra.
Nu jobbar maken den här veckan och nästa - sedan går han på efterlängtad semester. Men först betar vi av måndagen 22 juni... och resten av veckan!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards