Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Åsa Billefält - 21 juni 2015 08:25

Just nu skiner solen från en ljusblå nästan molnfri himmel. Solen värmde när jag var ute på morgonrastningen. Idag är det ju sommarsolståndet; Alf har namnsdag. Min pappade brukade alltid säga denna dag: "Inte konstigt att jag är ett sådant ljushuvud när jag har namnsdag på årets ljusaste dag!" Vad ska vi hitta på idag då? Jag tror maken ska klippa gräset. Och våra land behöver rensas. Ja ogräset växer så det knakar! Så fort det kommer lite regn; så ser man toppen på t ex tistlar och rölleka. Ogräset behöver man inte bekymra sig om; DET växer i vått och torrt.
Jag tittade till plommonträdet nu på morgonen; jo det är många kart! Det var fullt av gräddvita blommor för någon månad sedan. Även några av äppelträden stod med vit- och rosaskiftande blomster. Äppelträden har jag inte tittat till nu på morgonen. De smultron jag flyttat på ser ut att klara sig; fler och fler blommor övergår till kart. Får nog vattna ikväll, solen gassar hela dagen och de törstar nog rejält mot eftermiddagen och kvällen. Vovven vill med all sannolikhet hålla sig inomhus idag.
Ja även blivande bersån runt den ofärdiga uteplatsen behöver ansas; döda sticklingar ska bytas ut mot nya, fräscha. Rosorna vid bågarna måste ses över; ser inte skicket på alla. Jag tror att någon av dem har dött. Kanske skulle göra frulle och väcka maken med lite skönsång? Antingen delar av Nattens drottning eller varför inte den klassiska, gamla godingen Sommar sommar sommar, det är dans i folkets paaaaark ;-)!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards