Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Åsa Billefält - 24 juni 2015 16:06

... ett liv! Eller något liknande, sade farbror Melker.
Dotra och jag ska städa köket. Det började bra med handdisken. Men nu efter handling och en sen lunch har luften liksom gått ur. Ungefär som pyspunka; det försvinner lite i taget.
Jag hade ju tänkt göra arraksrullar också. Jo tjena! Jag köpte marsipan och arraksarom. Men köpte jag smör? Nä just det! Bra Börje! Vad duktigt! Jag kliar mig uppmuntrande under hakan.
Två maskiner tvätt har jag hängt upp. Inne. Törs inte hänga ut något; det är snart juli och fortfarande aprilväder!
Ikväll kommer min älskade make hem från Köpenhamn! Vovven viftade glatt på svansen och log med hela ansiktet då jag berättade att pappa kommer hem. Fånigt, jag vet men det struntar jag i! Fyrfotingarna är lika älskade som om de vore våra riktiga barn.
Pilla navel eller göra nytta? I-landsproblem i den högre skolan....

Av Åsa Billefält - 24 juni 2015 11:10

Jag tror jag hörde åskan på avstånd i morse.
Lite öm i ryggen efter gårdagens bak men trots det gav det mersmak. Bullarna och längderna samt kransen tog ganska stor plats i frysen. Maken får väl bjuda sina kollegor...
Inga möss när jag öppnade åt hönsen. Igår när jag stängde var det ca 10 st äckel; tre som sprang ut innan jag kommit fram till dörren, fyra som sprang iväg från mattunnan och en eller två som sprang ut när jag fyllde på mattråget inne hos hönsen. Plus att jag hörde några pipa. Det blir att sätta några fällor; gift är uteslutet. Jag är inte rädd för möss; de är bara så obehagliga.
Ta en påtår och sätta fart; diskmaskinen ska tömmas och fyllas, tvättmaskinen ska laddas, det finns handdisk och jag måste åka och handla. Kanske blir det lite mer bak...
BTW, idag är det sex månader till Julafton ;-)!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards