Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Åsa Billefält - 11 juni 2015 08:18

Nu har det varit några dagar med solsken! Riktigt varmt bitvis. Hunden gillar inte värmen; inte så konstigt med den pälsen och hennes ursprung. Midna trivs bäst sovandes inomhus nu; hon vill knappt gå ut och rastas. Jag ska göra isglass till mina små fyrbenta älsklingar - med tonfisk. Katten får iskuber med tonfisk och vovven får isglassform, ett tuggben istället för plastpinne.
Div trädgårdsarbete har hunnits med när det varit fint väder; vattnat nyplanterade växter och flyttat ena pionen. Jag såg att någon av syrensticklingarna till den blivande bersån får bytas ut; den hade för kort rot.
Snart dags att lägga nät över jordgubbarna; blommorna börjar förvandlas till kart. Ska nog göra likadant med smultronen. Inte så kul att lägga ned arbete på bären bara för att nötskrikorna ska få sig ett skrovmål.
Trots att solskenet lockar måste jag fixa inne med lite städning och tvätt. Har jag tur hinner jag ut en vända i trädgården; finns fler smultron att flytta!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards