Alla inlägg den 4 september 2015

Av Åsa Billefält - 4 september 2015 13:33

Det börjar bli dags att fundera på diverse lökväxter som ska planteras under hösten. Tulpaner och narcisser, krokus och pärlhyacinter, hyacinter - you name it! Ett gäng blomsteröar jämnt fördelat över tomten!
Fick just ett uppslag: svarta och vita tulpaner i schackmönster, röda tulpaner i hjärtformation och narcisser, hyacinter och krokus samt pärlhyacinter lite här och där!
Jag vill dessutom fixa vår växtrondell som ska placeras framför förstugukvisten. Det arbetet behöver jag hjälp med; det ska mätas och märkas ut samt grävas ur och fylla på jord, flytta den andra pionen. Ja och så de vildvuxna prydnadsbuskarna SKA sågas ned! Kära maken får ta fram motorsågen och meja ned dem. Jag vill ha balans i trädgården. Just nu råder det en viss form av anarki i trädgården; i stort sett allt på ett ställe. Jag vill sprida ut buskar och växter för att skapa en fridfull oas. Jo jag har ju börjat med t ex Schersminbusken.
Förra året mejade jag ned vildvuxna syrener med hjälp av dottern, maken, ena systern och svågern samt delade på Dagliljan.
Ja vi får väl se vad som sker i helgen; maken kanske har andra planer som jag inte vet något om!

Av Åsa Billefält - 4 september 2015 09:00

Då är det fredag! Igen! Men hallå! Det var ju måndag nyss...
Ja då är det helg snart då. Vi har inga andra planer än att dotra ska ha en kompis här imorgon som ska sova kvar. Jo jag ska ju baka bullar! Det är de enda planerna vad jag vet. Kan nog bli någon svamppromenad med maken och vovven.
Men nu koncentrar jag mig på den här dagen!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards