Alla inlägg den 18 september 2015

Av Åsa Billefält - 18 september 2015 19:57

Igår såg vi en katt på vår tomt. Den verkade hungrig på både mat och kärlek; jag ställde ut torrfoder och vatten i garaget/carporten. Den jamade så och vi mådde dåligt alla tre eftersom vi inte kunde ta in den. Jag lade ut bild på ett par sidor på facebook och fick fatt på ägaren! Han heter Sigge och har varit hemifrån sedan juli. Jag fick frågan om vi ville ha honom; han verkade trivas hos oss. Vi pratade om det och bestämde oss för att ta honom. Han är ju så söt och mysig!
Ägaren kom idag och vi pratade. Sigge bor hos oss men är omdöpt till Eros; den grekiske kärleksguden. Han har tvålat till Midna. Athena var ute och de nosade på varandra.
Jag har mejlat veterinären för en hälsokoll. Vi ska maska av honom. Han har nog ätit på rått och ruttet. Vi skämmer bort honom med god mat och kärlek. Han satt i min famn ute och spann och gosade. Så mysig och söt och fin! Jag hoppas han känner hur mycket vi älskar vår lille pojke!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards