Alla inlägg den 25 september 2015

Av Åsa Billefält - 25 september 2015 17:05

Under ytan är jag den jag är; på gott och ont.
Jag har fått höra att jag var så smal och fin på vissa foton. Varför ska det yttre avgöra om jag är fin eller ej? Jag är ju samma människa inuti!
Jag bär på extra kilon men jag är ju inte sämre människa för det?
Jag har faktiskt inte ätit mig till mitt extra bagage. I början av januari 2010 slutade jag röka. Ett par månader senare upptäcktes mitt höga blodtryck. Det var så högt att jag fick order om att inte anstränga mig; minsta lilla "uppförsbacke" då var jag tvungen att vila. Lite så fortfarande, jag får inte ge mer än vad jag klarar utan att ha varit på toppen ett tag; sedan får jag öka lite i taget.
Tyvärr förstår inte alla det.
Jag får inte utmana mig och ge ett uns mer än jag klarar för stunden.
Under ytan är jag fortfarande densamma. Se mig som den jag är. Döm mig inte på grund av mina extra kilon; de sitter på mig och ingen annan!

Av Åsa Billefält - 25 september 2015 09:35

Nämen... fredag! IGEN! Det var ju både måndag och onsdag nyss... Ja helgen står för dörren och den lär ju stängas illa kvickt; så blir det måndag igen.
Jag håller med mamma då hon sade att måndag eller lördag är detsamma; veckorna går så fort att man ändå knappt hinner uppskatta helgen.
Mmmm, fredag och helg - bara så där! Hoppas batterierna hinner laddas upp innan nästa vecka. Det är visserligen enbart en aktivitet inplanerad nästa vecka; Eros ska till veterinären.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards