Alla inlägg den 9 september 2015

Av Åsa Billefält - 9 september 2015 19:41

Ja det var riktigt gott med morots- och palsternacksbiffar. Även kära maken tyckte det var gott. Vi diskuterade även olika smakkombos som t ex att lägga till fetaost. Mmmm jag kan riktigt känna hur det smakar...
Ja lite småjusteringar av receptet bara. De tillagades i ugn och det var inte optimalt; jag borde ha fräst dem i stekpannan först. Men man lär så länge man lever!

Av Åsa Billefält - 9 september 2015 10:30

Vaknade till ännu en kylig och vacker höstdag med strålande sol. Det var väl tre, fyra plusgrader strax före åtta. Luften är ju så härligt frisk och klar under hösten. En viss skillnad mot den fuktiga, något unkna luften i augusti.
Dagens agenda: BAKA! Någon promenad med Midna blir det ju förstås. Ja och så måste jag till Coop för att komphandla. Dottern och maken ska få karréstek till middag. Själv ska jag äta homemade morotsbiffar. Det var länge sedan... typ 20 år sedan! I fall någon är intresserad: blanda rårivna morötter och hackad lök med ströbröd som fått svälla med ägg, vatten och kryddor, forma dem som pannbiffar fast något plattare och stek på medelvärme. Man kan ju byta ut en del morot mot t ex selleri och eller palsternacka och tillsätta fetaost. Det finns oändligt många variationer! Man kan tillaga dem i ugnen också och de går säkert även att fritera. Bara att använda fantasin!
Nu ska jag göra en påtår och njuta lite av den här vackra, kyliga förmiddagen innan jag tar för mig ett bak...
Våra älskade fyrbenta sessor

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards