Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Åsa Billefält - 2 mars 2016 08:52

Nu har mars anlänt! Isande kall start på vårmånaden. I måndags var det väl inte så kallt men igår när jag lämnat dottern vid bussen var det 10, 11 minusgrader. Det var kallare då än strax efter 5 då det var 8 minus.
Igår var det långkallingar som gällde.
Idag var det 2 minus och jag slapp skrapa bilrutan!
Jag kom att tänka på vad jag och dottern gjorde för... sex eller sju år sedan. Den första mars kröp vi i hallen och mötte maken. Jamandes. Ha ha vilken min han hade när två galenpannor kröp och jamade :-D! Lite skoj måste man ha!
Jag är lite kluven... Samtidigt som jag längtar efter våren, väntar med spänning på att lökväxterna ska komma upp och så vill jag ju se om de växter vi flyttade förra året har klarat sig, vill jag ha vinter ett tag till. Midna har ju precis kommit i gång med dragträning. Rattkälken är precis lagom bra att börja med; den skramlar lite och glider bra på snön. Vi har börjat tänka på att göra skrindan mer "dragvänlig"; Midna är livrädd för skaklarna och ogillar selen som hör till. Det måste ju gå att sätta dit någon typ av metallöglor så det går att fixa & trixa med att fästa linan i. Jag har lovat min systerdotters dotter att hon ska få åka efter Midna.
Är det oväder på gång, månntro? Athena ligger på huvudet och sover <3. Eros ligger tätt intill mig; han hade mer bråttom in än ut. De små fyrfotingarna sover i soffan; Athena nästan intill Midna och Eros, som sagt, tätt intill mig.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards