Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Åsa Billefält - 14 mars 2016 17:43

Förra veckan hade jag värk i leder och muskler med en och annan febertopp. Det blev inte så många promenader eftersom jag var lite matt.
Nu ska jag jobba mig tillbaka! Det är inte lika lätt att ta tillbaka det som förlorats. Orken och konditionen alltså. Det är inte bara att ge järnet för att komma tillbaka. Inte för mig. Jag måste hålla den här nivån några dagar innan jag långsamt kan öka, hålla den nivån, öka etcetera. Tyvärr är det inte många som förstår min situation.
Det är många som anser att man ska pusha sig, utmana sig själv. Ja men gör det och låt mig lyda doktorns order! Jag har hypertoni. Högt blodtryck. Jag medicineras mot det. Doktorns order: motion men långsam stigning. Minsta trötthet; VILA eller dra ned på tempot.
Den infektion eller vad jag ska kalla det, verkar ha gått tillbaka. Den går tillbaka, utan att ha brutit ut, och orken går framåt.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards