Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Åsa Billefält - 9 mars 2016 15:22

Tog en kortis med Midna på förmiddagen; en dryg kilometer och jag var helt slut! Skönt samtidigt. Midna åt sin frukost strax efter 10. Ovanligt tidigt med tanke på att hon ätit morgonmålet sent på eftermiddagen de senaste dagarna.
Efter kortisen har vi ägnat oss åt soffhäng. Vovven har varvat soffhänget med att fostra sina valpar... inte riktiga utan substitutvalpar; katterna! Hon ska fostra och tvätta dem samt att hon lade upp sig i diställning när Eros gosade med henne.
Vi tog en miniatyrpromenad nyss för att insupa lite vårluft! Skönt att röra på sig men det känns att jag inte är helt fit 4 fight.
Nu ska jag sticka färdigt mitt lilla projekt ;-)! Sedan kommer det tråkiga; fästa och montera. Det senare är jag inte bra på...

:-(

Av Åsa Billefält - 9 mars 2016 06:18

Jag vet inte vad som är värst; ligga nedbäddad i soffan dyngförkyld eller ha feber och led- samt muskelvärk. Fast det är tur att jag inte är däckad; vem skulle ta hand om hunden och köra dottern till och från bussen? Men det är jobbigt att bara vara risig också! Helt slut efter rastningarna. Tur i oturen att Midna är inne i en matsvacka och är lite moloken!
Maken kom hem tidigare igår och då gick han en sväng med henne.
Det är nog värre att däcka och vackert ligga där man ligger, när jag tänker efter. Nu kan jag ju fixa en kopp kaffe och rasta hunden med mera. Men när jag är så där riktigt dålig med feber typ 40 grader; då är inte ens jag särskilt kaxig.
Så där ja! Nu har jag fått ventilera lite.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards