Alla inlägg den 13 september 2016

Av Åsa Billefält - 13 september 2016 13:32

Inte många knop i dag, inte. Jag har diskat burkar, plockat ur och in i diskmaskinen, plockat och vägt upp äpplen samt satt på en maskin med tvätt. Jo jag har ju gett hönsen några skulor och rastat vovven ett par gånger. Inte mycket ork till övers. Jag har ju inte ro att vila.
Jag har inte ro att börja med sylten utan den får vänta till i kväll.
Måste leta efter ett papper som jag ska ha med mig till mötet på fredag. Eventuellt får jag be min man :-D; jag hittade ju en sak han letade efter...
Nä nu ska jag ropa på Eros - IGEN!

Av Åsa Billefält - 13 september 2016 10:38

Hoppas verkstaden bokas inom en snar framtid. Maken håller på att titta runt och begär offerter. Främre och bakre avgassystem inkl ljuddämpare. Bilia: 10.000, Mekonomen 7.500 Det är ganska mycket pengar, särskilt när vi bara har en inkomst. Och jag måste erkänna att så roligt är det inte att kliva opp kl 04.45 05.15 kommer att kännas som rena rama sovmorgonen! Dessutom saknar jag att köra automat! Jag längtar efter Pärla 2, då kan jag ha musik. Fiaten har radio och kassettbandspelare. Det är en 2000-talare men man kan tro att det är en modell från 1990-talet... Jag hatar radion; det är bara prat, reklam och dålig musik. Kassetter har jag några stycken men de är gamla. Nä tacka vet jag CD!
Jag har faktiskt legat på soffan en stund, inte sovit utan bara tittat in på hjärnkontoret. En mammig och kelsugen pojke lade sig på mig efter ha klafsat runt på kroppen. När han väl lagt sig till rätta låg han och spann ljudligt. Ville Eros gå upp när jag tyckte att jag filosoferat färdigt? Nix. Trots att jag vände och vred på mig låg han kvar likt en betongsugga. Jag fick lyfta bort honom. När han väl kom ned på golvet sprang han till dörren och pep. Athena fick tokryck; sprang som ett jehu upp och ned, upp i fönstret och upp på bokhyllan. Sedan kom Midna och gruffade, då behövde hon gå ut. När jag kom in var det dags för min kaffe & macka-stund. Mackan gjorde jag men kaffet glömde jag. Tröttmössan är fortfarande fastklistrad på skallen. En tretår för att sedan skörda äpplen; äppelsylt står på programmet. Det är en del som inte hört talas om äppelsylt men det används i bagerisvängen till bland annat muffins. Har man inte i för mycket socker är det jättegott till havregrynsgröt eller till filen. Det blir ju lite tråkigt att bara äta gröt eller fil "rent" så att säga. Någon gång vill faktiskt jag ha något att smaksätta med. Smaksatt fil/yoghurt innehåller alldeles för mycket socker. Så sliskigt, uäk!
Nej en balja java så kanske frun i huset piggnar till... Snark ;-)!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards