Alla inlägg den 17 september 2016

Av Åsa Billefält - 17 september 2016 10:58

Åh så skönt med sovmorgon! Piggare? Nej men inte tröttare heller! Ja visst ja! Vi ska ju inte ta sovmorgon längre. Det sades på nyheterna i veckan. Ja men då kan ju han/hon själv knata opp 04.45 varje dag inklusive helger! Vad får vi göra? Media styr våra åsikter och vad vi får tycka. Åtminstone känns det så.
I dag föreslog jag att vi skulle fixa ved i fall vi behöver elda i kväll. Det har varit jättekallt i natt och det var kyligt när jag klev upp efter 8. Jag sitter under min mjuka, gosiga pläd med en söt, sovande Athena på låret. Eros, som btw har varit hos oss i ett år nu, är ute på äventyr. Midna har krupit ihop på dörrmattan. Löpet går nog mot sitt slut; allt oftare skymtar vår glada och gosiga "varg" fram! Hon är fortfarande lite polis när det gäller katterna. Poliskonstapel Midna är aldrig sen med att säga till katterna då de bryter mot "lagen", t ex kloa på soffan. De är som dagisbarn! Katterna retar och provocerar Midna och vovven tar på sig uniformen och blir polis eftersom hon fastnar i fällan.
Nu är dagens första java i magen. En påtår innan det är dags att göra nytta? Jag kan ju inte resa mig; Athena knoppar på låret :-).

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards