Alla inlägg den 23 september 2016

Av Åsa Billefält - 23 september 2016 11:24

I dag har jag redan varit ute på två promenader med Midna. Visserligen korta men sammanlagt har vi gått 2,5 km i dag. Hon var jätteduktig och gick så fint. Går åt lite godis, särskilt på hemvägen. Men då får det väl göra det då! Jag blandar pyttesmå hjärtan med klippta bitar med smak av bl a bison och "kycklingklubbor". Och beröm. Massor av beröm. En annan viktig detalj är att ha koll på henne särskilt om hon börjar gå långsamt och blänga på min vänstra han eller buffa med nosen på den. Dessa detaljer är tecken på att det är hopp på G. Då måste jag avbryta/distrahera så hon glömmer att hon är leksugen. So far har det gått bra. Därför går jag kortare sträckor.
Nu är vovven trött.
Eros hade bråttom ut. Athena ligger på soffkanten och utövar skönhetssömn.

Av Åsa Billefält - 23 september 2016 07:59

Ganska illa när kvart över sex är sovmorgon... Men i vårt fall är det så. För maken en och en halv timme; för mig en och (nästan) trekvarts timme. Det både känns och inte känns att vi gått upp senare i dag. Eftertrött, skulle jag vilja kalla det för. Men skönt att slippa gå upp före fem! Och i morgon tänker inte jag gå upp före åtta noll noll! Inte på söndag heller.
Midna är nog lite piggare än vanligt. Vi tog en lite kortare promenad nu på morgonen. Det får bli en kortis till lite senare. Nu jobbar vi för att hon ska sluta hoppa under promenaderna och gå fint 100 %. Det är flera promenader i rad som hon har gått som en ängel. Vovven är morgontrött... som resten av flocken. Zzzzzz

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards