Alla inlägg den 19 september 2016

Av Åsa Billefält - 19 september 2016 20:33

Var ute med Midna för ett tag sedan och hörde ett djur vråla från kalhygget tvärsöver vägen, ute på kalhygget. Det var inte ett rådjur. Inte någon hjort eller älg heller. Vad 17 kan det vara för djur då? Det var stötande bröl. Jag gissar att det är ett brunstvrål. Jag gissade på hjort men efter att ha lyssnat på både dov- och kronhjort så nej. Inte älg heller.
Lite mysigt samtidigt som det är frustrerande att inte veta.
Ja jag lär somna ovetande i ikväll.

Av Åsa Billefält - 19 september 2016 07:37

I morse steg jag upp strax efter 04.30 för att tända i vedspisen och koka havregrynsgröt. Det är mörkt som natta så dags på dygnet. Och endast + 5. Kyligt, mörkt och en aning rått; tajm att sätta på elementen. Innerfönstren borde sättas in också.
Inte ens Eros vill vara ute. Jag släppte ut honom men han började pipa ganska snart. Gick han in? Nej han ville bli buren. Tassar och päls var iskalla efter bara ett par minuter på farstukvisten. Athena hälsade honom välkommen i vanlig ordning. Midna är i vardagsrummet och njuter av svalkan. I köket börjar det bli varmt. Jag ska inte elda så länge till, jag vill bara få bort den kyliga och råa inomhusluften. Solen är på väg nu; den värmer fortfarande har jag känt. Nu sitter Eros vid dörren igen men nu får han vänta ett tag; ingen svängdörr här inte! Plus att han kommer pipa efter någon minut och vill komma in igen. Nej, han får vänta en stund.
Bilden är tagen 05.20, strax innan jag och maken ska åka upp till busshållplatsen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards