Alla inlägg den 14 september 2016

Av Åsa Billefält - 14 september 2016 10:15

Onsdag. Halvvägs till helgen. I dag fick vi sovmorgon: ända till kl sex! Men inte 17 märks det att jag och maken fick sova en timme och en kvart längre. Nä det var en tomte som drog fram klockan :-0.
I dag ska det kokas sylt. Äppelsylt. Och kanske äppelmos också. Det beror på hur stor arbetslusten är. Jag behöver plocka plommonen som är kvar innan fåglarna äter upp dem. Då blir det mer saft. Inte i dag då det saknas någon ingrediens till det ändamålet.
Gräsänka en dag den här veckan också. Nåja det får ju gå an ändå.
Håller även mentalt på att förbereda mig inför mötet på fredag. Måste leta fram ett papper som jag ska ta med. Vi hittade det i våras när vi röjde på stora kattvinden. Vad gjorde vi då? Jo vi lade det "där" så vet vi... Men kommer vi ihåg det stället? Nej just det! Det ligger inte i någon av brevkorgarna och inte på brudkistan... hm, kanske i den allmänna-pappers-kartongen på stora kattvinden? Måste kolla! Men då får jag stänga in Athena; annars smiter hon in där och klättrar/leker bland kartongerna.
Eros har nog stuckit i väg långt i dag också; han brukar komma vid den här tiden för att vara inne en stund. Då vill han gå på lådan, äta och gosa med "mamma".
Midna ligger vid dörren; det drar lite där. Och så ligger hon mitt emot det öppna köksfönstret.
Nähä rasta vovven för att sedan plocka ur och i diskmaskinen och sätta fart med sylten?! Ja det är nog bäst.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards