Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Åsa Billefält - 1 oktober 2015 09:24

Vissa dagar ska man dra täcket över huvudet och somna om! Denna dag är en sådan.
Lämnade dottern vid bussen och ska precis köra i väg då hon ringer; hon har glömt nycklarna. Nej nej nej jag åker inte fyra mil för ett par nycklar! Lite sms-kontakt längs hemvägen. Kommer hem, ger de fyrfotade frukost och ska avnjuta påtåren då dottern ringer och ber om nycklarna. Ja ja, jag ska dricka upp kaffet sedan kommer jag. Tittar på klockan; inser att jag faktiskt kan hinna innan hon börjar! Stressa i sig ett par klunkar, in med Athena i dotterns rum och ska bara koppla Midna som är fullt upptagen med att trakassera Eros. Snäpp! Kopplad och snopen hund! Får pusha fram henne i dörröppningen. Jaga en smitare, dvs Eros, är inget alternativ! Men DET slapp jag. Men på trappan satt en totalt omutbar staty; Midna. Krångel är inte heller något alternativ! Ett par sekunder senare går hon motvilligt nedför trappan mot bilen. Så där ja! Bara att stämpla så ska jag nog hinna tills dottern börjar skolan.
Jag ringde henne strax innan jag svängde in på vägen där skolan ligger. 8.08 lämnade jag över nycklarna; åtta minuter före skolstart! Sedan hem, tog vägen genom skogen så slapp jag vägarbetet på motorvägen.
Äntligen hemma! Nu var det bara att fixa kaffe och NJUTA!
Men som sagt, vissa dagar...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards